Duża część klientów, którzy skorzystali z naszych usług mieli dokładnie taką sytuację, przebywając na stałe za granicą, potrzebowali sprzedać nieruchomość w Polsce. Chociaż przeprowadzenie takiej transakcji jest możliwe, musimy jednak być szczególnie uważni, by było to również bezpieczne i niepodważalne pod względem prawnym. Zdalna sprzedaż mieszkania jest możliwa. 

Zdalna sprzedaż mieszkania


Jeśli posiadasz mieszkanie w Polsce, mieszkasz poza jej granicami, a nie możesz osobiście przyjechać do Polski, to istnieje rozwiązanie tego problemu. Pierwszy etap to ustalenie, jakie dokumenty będą potrzebne do transakcji sprzedaży nieruchomości. Istnieje możliwość, że wszystkie potrzebne pisma będzie można zorganizować i otrzymać telefonicznie, e-mailowo, listownie. Po ich przygotowaniu, może udać się przyjechać do Polski bezpośrednio na akt notarialny sprzedaży i przekazanie mieszkania. To opcja jeżeli dopuszczasz możliwość przyjazdu osobiście. Jeśli nie wiesz jakie dokumenty będziesz potrzebował, zadzwoń lub napisz a wszystko omówimy.


Zdarzają się jednak czasem sytuacje, że nie do końca wiesz jakie dokumenty należy skompletować, nie ma możliwości kontaktować się w celu organizacji potrzebnych dokumentów (np. z powodu chociażby zmiany strefy czasowej) i nie możesz również przyjechać do Polski nawet na jeden dzień. Rozwiązaniem tego problemu jest ustanowienie pełnomocnictwa na kogoś bliskiego lub zajmującą się takimi przypadkami firmę. W niemal każdym kraju na świecie możesz znaleźć polskiego notariusza z którym przygotujecie odpowiednie pełnomocnictwo.

Bezpieczeństwo

Pamiętaj, aby pełnomocnictwo, które nadajesz było jak najbardziej bezpieczne dla Ciebie. Przede wszystkim, Twoim pełnomocnikiem powinna być osoba godna zaufania, odpowiedzialna i na tyle rzetelna, by przeprowadzić transakcję dokładnie i bezpiecznie. W pełnomocnictwie można podać swoje konto, na które wpłyną środki ze sprzedaży nieruchomości. Możesz wymagać wcześniej sporządzenia depozytu notarialnego, co zabezpieczy Cię przed ewentualnym oszustwem i brakiem zapłaty za sprzedane mieszkanie. W takiej sytuacji, strona kupująca musi przelać środki za nieruchomość na depozyt notarialny jeszcze przed aktem notarialnym. Po sporządzonym akcie notariusz przeleje środki na Twoje konto. W takim wypadku pełnomocnik nie będzie miał w ogóle kontaktu z pieniędzmi za nieruchomość, co dodatkowo może zabezpieczyć przed oszustwem ze strony pośrednika.


A jak wygląda sprzedaż mieszkania zdalnie za pośrednictwem naszej firmy? Kontaktujesz się z nami, omawiamy sytuację z Twoją nieruchomością i powiemy, jakich dokumentów będziemy potrzebować do przeprowadzenia transakcji. Wspólnie kontaktujemy się z notariuszem i ustalimy zakres pełnomocnictwa. Po jego ustanowieniu, notariusz wysyła je z zagranicy. Następnie organizujemy wszystkie niezbędne dokumenty w Twoim imieniu. Płacimy całą kwotę za mieszkanie na depozyt notarialny i umawiamy termin u notariusza. Po podpisaniu aktu sprzedaży nieruchomości, pieniądze trafiają na Twoje konto. Przy sprawnej komunikacji i organizacji urzędów, całość może zająć jedynie 5 dni a czasem nawet krócej. Najdłużej zwykle trwa przesłanie do nas pełnomocnictwa, jednak niektóre instytucje są gotowe na przygotowanie dokumentów na podstawie wydruku skanu pełnomocnictwa. Cała procedura bywa dłuższa, jeżeli mieszkanie jest obciążone problemami prawnymi, np. jest zadłużone, prowadzona jest egzekucja komornicza z nieruchomości, lub sprzedający dysponuje jedynie udziałem w nieruchomości.

https://e-skupnieruchomosci.pl/ile-tracisz-na-licytacji-komorniczej/
https://e-skupnieruchomosci.pl/dlaczego-skup-nieruchomosci/